Sağlık Bakanlığı’nın Alo 184 bilgi hattını arayanların sayısı domuz gribiyle günde 1500’e çıktı. 50 personel yetersiz kaldı. 50 personel daha alınacak!
SABİM (Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi) Koordinatörü Ümran Benli, domuz gribi salgınının ardından adeta telefonlarının kilitlendiğini belirterek, “Günde ortalama bin olan vatandaş başvurumuz, domuz gribinden sonra bin 500’e çıktı. 7 gün 24 saat 3 vardiya çalışan toplam 50 personelimiz yetmediği için 50 personel daha almaya karar verdik” dedi.
Do backlink muz gribinin kamuoyuna yansıdığı ilk dönemlerde hastalığın belirtileriyle ilgili soruların sorulduğunu anlatan Benli şöyle konuştu: “İlk dönemlerdeki soruların çoğu domuz gribinin belirtileriyle ilgiliydi. ’Belirtileri nasıldır?’’Benim ateşim var nereye başvurmam gerekiyor?’diye. Daha sonra ’Aşılar ne zaman gelecek?’ soruları yoğunluk kazandı.
Mikrofon hijyenik değil
Medyadaki farklı seslerden sonra da aşıların güvenilir olup olmadığı yönünde sorular ağırlık kazandı. Şimdi de ’Biz ne zaman aşılanacağız’ diye soruyorlar. Tabii bazen farklı sorularla da karşılaşabiliyoruz; çalıştığı kurumun dezenfekte edilip edilmediğini sorabiliyorlar. Veya ’Ben çağrı merkezinde çalışıyorum. Mikrofonlar hijyenik değil bakanlık ne yapmayı düşünüyor?’ da denilebiliyor. ’Ben iki yıl önce bir domuzla fotoğraf çektirmiştim acaba domuz gribi olur muyum?’, ’Öğrencime domuz gribi teşhisi kondu. Yazılı kağıdını okursam ben de olur muyum’, ’Kuş gribinde kuşlar itlaf edilmişti niye domuzlar itlaf edilmiyor?’, ’Domuz gribinden sonra bit gribi de olacak bakan beye söyleyin millet su kullanmıyor’gibi sorularla da karşılaşıyoruz.”
Benli, SABİM’e operatörleri oyalayıcı aramaların da yapıldığını ifade ederek, “Önceleri sigarayla ilgili çok ihbar geliyordu. Şimdi domuz gribiyle ilgili aramalar çok fazla öne geçti. Sigarayla ilgili genelde işletmecilerin birbirini şikayet ettiklerini çok rahatlıkla görüyoruz.
Gelini şikayet de var
Tabi evde sigara içtiği için gelinini şikayet eden kayınvalide ile balkonundan sigara izmariti atan komşusunu şikayet eden vatandaşlar da oluyor. Hattımız ’Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi’diye açıldığı halde bekleyip ’Doğalgaz mı?’, ’Elektrik arıza mı?’, ’Şu kurumun telefonu kaç’, ’Türk kahvesi içmek zararlı mıdır?’gibi sorular da oluyor. Bazen sarhoş olan bir kişi günde en az 20 arama peşpeşe yapabiliyor. Yaklaşık 120 hattımız var ve bu şekilde meşgul eden vatandaşlarımız bize asıl ulaşması gerekenlerin önüne geçmiş oluyor” diye konuştu.
Vatan
Kategori : GÜNCEL