Zeytin ve zeytinyağında Ege Bölgesi'ndeki 33 kooperatifin oluşturduğu Tariş Zeytin ve Zeytinyağı Birliği, ihracat yaptığı ülkelerdeki tüketici tercihleri ve davranışlarından elde ettiği bilgilerle zeytinyağında ''damak tadı haritası'' hazırladı. Birlik, yükselen pazar Çin'e, Şangay'daki Wal Mart zinciri marketleri pennsylvania seo nin raflarına girerek, adım attı.
Tariş Zeytin ve Zeytinyağı Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Cahit Çetin, insanları tanımaya yönelik pazar stratejisi izlediklerini, markalı ihracatta son yıllarda önemli başarılar elde eden Türk zeytinyağının dünya pazarlarında daha iyi tanınması için çaba gösterdiklerini belirtti.
Halen 41 ülkeye ihracat yaptıklarını ifade eden Çetin, pazara girmeden ciddi bir pazar araştırmasında bulunduklarını, ürün seçimi ve sunumunu buna göre belirlediklerini kaydetti.
AMERİKALILAR TATTIĞI ÜRÜNÜ SEÇİYOR
Her ülkenin tüketim alışkanlıklarında, sosyal ve kültürel yapısı ile alım gücünün önemli bir belirleyici olduğunu bildiren Çetin, ABD'deki mağazada özellikle tadım yaptırdıkları ürünlerin yok sattığını, Amerikalıların tattığı ürünü almayı tercih ettiğini ve sonrasında bu ürünü adıyla istediğini kaydetti.
KORE'DE KADINLAR SEÇİYOR JAPONLAR ETİKETE BAKIYOR
Uzakdoğu ülkelerinden Kore'de mutfak alışverişini sadece bayanların yaptığını, tüketim tercihini de onların belirlediğini vurgulayan Çetin, Japonya'da ise sağlık unsurunun öne çıktığını, en yüksek yararın sağlanacağı natürel zeytinyağlarının tercih edildiğini söyledi. Çetin, ''Japonlar, etikette detaylı bilgi istiyor. Ürünün özellikle insan sağlığına etkileri ile ilgili bilgiyi mutlaka istiyor. Bir de hikayesi olan ürünler daha fazla ilgi görüyor'' dedi.
Kategori : EKONOMİ